Medarbetare på byrån: Aida Conde Arleroth
Det bästa med jobbet är klienterna
Nr 7 2023 Årgång 89Juristen Aida Conde Arleroth trivs med rollen som customer success manager på advokatbyrån Synch.
Vad gör en customer success manager?
– Jag jobbar nära våra klienter med deras användande av vår digitala plattform – WeSynch – som består av åtta olika typer av digitala tjänster. Jag ägnar därtill mycket tid till att skapa nya relationer med potentiella klienter som är nyfikna på Synch som legal leverantör, både på det mer traditionella sättet men även digitalt. Jag stöttar klienterna med allt från utbildningar, där våra klienter får kunskap om hur de kan använda våra digitala tjänster, till den dagliga supporten. Vårt digitala team bistår klienten med att effektivisera sitt arbete genom nyttjandet av våra tjänster. En stor del är också att hålla mig uppdaterad om vad som händer och sker på marknaden, särskilt inom ramen för legal tech. Just nu håller vi den tredje upplagan av SynchSandbox, ett evenemang som riktar sig till startups inom legal tech.
Vilken är din roll i teamet gentemot klienterna?
– Min roll i teamet gentemot klienterna är att vara den första person som kommer i kontakt med potentiella klienter som är intresserade av en eller flera av de tjänster vi erbjuder våra klienter via WeSynch-plattformen. Min roll är också att samarbeta med våra jurister i syfte att hitta en digital lösning som passar en specifik klients behov. Jag ansvarar för att säkerställa att våra befintliga klienter är nöjda och använder våra digitala lösningar till sin fulla potential. Jag utbildar även våra jurister kring våra digitala tjänster och driver utvecklingen av dem i samarbete med juristerna.
Vad är det bästa med din arbetsplats?
– Det bästa med min arbetsplats är de mycket välkomnande kollegorna och den öppna och innovativa arbetskulturen vi har på Synch. Den gör att vi alla kan lära av varandra och utvecklas och växa i våra roller. I min roll kommer jag i kontakt med och samarbetar med olika avdelningar på Synch vilket berikar min vardag. Det bästa med mitt jobb är mina klienter: att hjälpa dem att hitta en lösning som fungerar för deras verksamhet och se att vi verkligen kan göra skillnad med våra digitala tjänster där vi hjälper klienten att bli mer effektiv i slutet av dagen.